Thursday 23 January 2014

KEPIMPINAN , KEPERIBADIAN RASULLULAH TUNJANG KEKUATAN UMMAH

KOTA KINABALU  :    Umat Islam disaran  mencotohi keperibadian Rasulullulah SAW dan meresapi segala sifat terpuji sebagai tunjang kekuatan ummah.  
Ketua Pengarah Dewan Bandaraya Kota Kinabalu, Datuk Yeoh Boon Hai berkata kelahiran Rasululullah SAW telah memancarkan Nur keperibadian yang tinggi serta memiliki sifat terpuji yang tinggi.
 “ Antara perilaku Nabi Muhammad SAW yang wajib kita contohi ialah sifat lemah lembut baginda yang boleh kita amalkan dalam kehidupan”  katanya semasa merasmikan sambutan Maulidur Rasul SAW 1435H/2014M peringkat Bandaraya Kota Kinabalu, di sini pagi tadi. ( 22/1/2014 )


Yeoh juga umat islam terus mengamalkan cara kehidupan yang berkualiti dan mengekalkan kekuatan silaturahim dalam kehidupan bermasyarakat yang harmoni dan toleransi.
 Wakil Jabatan Tanah dan Ukur Sabah menerima hadiah daripada Datuk Yeoh Boon Hai ( tiga dari kiri )
Pada majlis itu juga, kontinjen dari Jabatan Tanah dan Ukur diumumkan sebagai johan pertandingan sepanduk dan menerima wang tunai Rm 700  piala, sijil  dan hadiah iringan.
Manakala Jabatan Perkhidmatan Komputer Negeri Sabah dan Jabatan Kerja Raya di umum sebagai pemenang kedua dan ketiga dan menerima hadiah Rm 500 dan RM 300, piala beserta sijil dan hadiah iringan, yang disampaikan oleh Yeoh.
Sebanyak tujuh buah kumpulan mengambil bahagian termasuklah Jabatan Bomba dan Penyelamat Malaysia, Jabatan Kastam, SEDCO dan Sekolah Menengah Agama Tun Ahmadshah.
Hadir sama dalam majlis tersebut S.S Ustaz Bongsu Aziz Jaafar, Mufti Negeri Sabah, Ustaz Musoly Moksin, Wakil Pengarah Jabatan Hal Ehwal Agama Islam Negeri Sabah serta ketua-ketua jabatan sekitar bandaraya kota kinabalu.

Pemenang merakamkan gambar kenangan bersama tetamu kenaman yang hadir
/PENERANGAN-WW/SMR 

No comments:

Post a Comment