Monday 4 November 2013

Ariffin Rasmi Program Di Ambang Hijrah

Ariffin menyampaikan Puisi Perasmian yang bertajuk 'Dirasah Hijrah'
KOTA KINABALU: Pembantu Menteri kepada Ketua Menteri Sabah, Datuk Haji Mohd Ariffin Mohd Arif telah merasmikan Program Di Ambang Hijrah anjuran bersama Institut Pendidikan Guru (IPG) Kampus Gaya Kota Kinabalu Sabah, Jabatan Hal Ehwal Agama Islam Negeri Sabah (JHEAINS) dan Jabatan Penyiaran Sabah (RTM) Sabah melalui Radio Sabah FM yang diadakan di Dewan Utama, Institut Pendidikan Guru Kampus Gaya, di sini, malam tadi.

Program tersebut diadakan bagi mengimarahkan lagi sambutan Maal Hijrah 1435 Hijrah yang akan disambut pada hari esok disamping menghayati dan memahami erti sebenar sambutan maal hijrah melalui pengisian program yang diadakan.

Majlis itu juga turut disiarkan secara langsung melalui saluran radio Sabah FM, yang mana antara pengisian program itu adalah nyanyian lagu-lagu nasyid, tarannum Al-Quran, zikir, qasidah serta persembahan puisi dan sajak.

Antara kumpulan-kumpulan yang mempersembahkan qasidah dan lagu-lagu nasyid adalah Kumpulan Nur al-Mu sthofa yang membawakan qasidah yang bertajuk 'Ya Hana Na'; kumpulan nasyid Soutun Najah dan lain-lain lagi.

Pada majlis itu juga, Datuk Haji Mohd Ariffin turut menyampaikan Puisi Perasmian yang bertajuk 'Dirasah Hijrah'.

Turut hadir, Pengarah JHEAINS Sabah, Datuk Haji Amri Suratman; Pengarah Institut Pendidikan Guru Kampus Gaya, Puan Salmah Abdullah; wakil Pengarah RTM Sabah, Jaafar Jaidin serta warga kerja dan para pelajar kampus IPG Kampus Gaya.

No comments:

Post a Comment