Thursday 25 July 2013

Jimat Cermat Elak Pembaziran, Beban Kewangan : Almain

BERBUKA PUASA…Almain (dua dari kiri) sedang membaca doa makan pada majlis itu.

KOTA BELUD : Sikap berjimat cermat perlu dibudayakan dalam bulan Ramadan bagi mengelakkan pembaziran dan beban kewangan selepas musim perayaan.

Pengarah Penerangan Sabah, Haji Almain berkata amalan mulia itu mampu mewujudkan perancangan kewangan yang baik untuk diri dan keluarga pada masa depan.

“Kita perlu merancang kewangan dengan baik terumatama menjelang Hari Raya Aidilfitri ini.

“Perbelanjaan juga harus diurus mengikut kemampuan sendiri dan bukannya kemahuan,” katanya semasa berucap merasmikan Majlis Berbuka Puasa dan Solat Sunat Terawih di Pejabat Penerangan Bahagian Pantai Barat Utara, di sini, malam tadi.

Selain itu, beliau juga berterima kasih kepada kerajaan yang prihatin terhadap keperluan rakyat terutamanya pemberian Bantuan Khas Hari Raya Aidilfitri dan mengawal kenaikan harga barang.

Menurut Almain, langkah tersebut membuktikan keikhlasan kerajaan untuk membantu dan membela nasib rakyat selaras dengan slogan kerajaan ‘rakyat didahulukan, pencapaian diutamakan’.

Beliau turut menyarankan semua kakitangan jabatan agar meningkatkan prestasi jabatan.

“Kerjasama dan komitmen kakitangan jabatan amat diperlukan untuk menaikkan lagi nama jabatan yang kini berada di kedudukan keenam terbaik dalam pengurusan isu peringkat kebangsaan,” jelasnya.

Hadir sama, Pegawai Penerangan Bahagian Pantai Barat Utara, Supian Musa; Pengerusi Komuniti 1Malaysia Kampung Tangkurus, Awadnir Matanggal dan kakitangan Jabatan./PENERANGAN-

SB/AJ

No comments:

Post a Comment