Tuesday 23 July 2013

Pekemas Usaha Kenal Pasti Golongan Masyarakat Tercicir Daripada Arus Pembangunan


Halim (dua dari kanan) bergambar kenangan bersama Tun Haji Juhar (tengah) semasa kunjungan hormatnya di Istana Negeri

Anita (lima dari kiri) menyampaikan cendera kenangan daripada rombongan PEKEMAS kepada Tun Haji Juhar

KOTA KINABALU :  Pertubuhan Kebajikan Masyarakat Miskin dan Kurang Upaya (PEKEMAS) akan menggerakkan usaha mengenalpasti golongan masyarakat terutama di kawasan pedalaman yang tercicir daripada arus pembangunan.

Presidennya, Tommy Oliver berkata usaha itu akan mengambilkira maklumat tepat mengenai golongan tersebut dan kemudian menyalurkannya kepada Jabatan Kebajikan Masyarakat.

Beliau berkata demikian selepas mengadakan kunjungan hormat terhadap Tuan Yang Terutama Yang di-Pertua Negeri Sabah, Tun Datuk Seri Panglima Haji Juhar Haji Mahiruddin di Istana Negeri, pagi tadi.

Turut hadir Penasihat Kehormat persatuan berkenaan yang juga ADUN Tandek, Anita Baranting.

Terdahulu, Tun Haji Juhar menerima kunjungan hormat Pengarah Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (JAKIM) Cawangan Sabah, Halim Ahmad.

Halim yang sebelum ini bertugas di Bahagian Penyelidikan dan Perancangan, JAKIM Ibu Pejabat telah dilantik sebagai Pengarah JAKIM Cawangan Sabah bermula pada 1 Jun lalu menggantikan Aziz Haji Mohammad.

Kunjugannya terhadap Tun Haji Juhar selain memperkenalkan diri, beliau berhasrat mendapatkan perkenan Tuan Yang Terutama kepada JAKIM bagi mengadakan kerjasama serta penyelarasan program di antara agensi-agensi agama dan badan bukan kerajaan (NGO) dalam perkembangan dakwah Islam di negeri ini./PENERANGAN-

ZA/NT

No comments:

Post a Comment